Hakuna Matata

2008-09-12
12:52:00

Kau:s lärarutbildning /L
Ibland så är det faktiskt väldigt roligt att plugga. Här ser ni bilder från lektionen i problemlösning, vi satt och klurade på uppgifter en hel förmiddag. Många lärare ser inte sådana lektioner som matematiklektioner men det är faktiskt det. Varför använder sig inte skolor/lärare av sådant materiel och skippar boken någon gång. Många använder matematikboken till punkt och pricka och det är faktiskt så att elever själva inte tycker att de pluggar matematik om de inte sitter vid en bok. Think outside the box! I dessa fall the book.



Sandra nr 2 och jag försökte oss på att göra en pyramid.



Vi klarade det...



.... men inte utan hjälp, tyvärr ;P



Jag klarade alla uppgifter som jag gav mig på själv. Det svåra är att gå in i lärarrollen, det är mycket lättare att tänka som en elev (å andra sidan är de det som man är mest van i).  



Sandra nr 2 klarade inte sin puzzelkub. Det gjorde jag som ni ser (t.v). Ni ser även hur Sandra reagerade över detta. FY!



Vår föreläsningssal (den vi använder mest i denna kurs).

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: