Hakuna Matata

2008-09-07
13:41:47

Definitely, maybe /L


Fotbollen var på teven igår så det blev en film för mig. Valde Definitely, maybe eftersom jag förmodade att J inte skulle tycka om den. Will Hayes (Ryan Reynolds) är nyligen separerad och har dottern Maya (Abigail Reslin). Efter dotterns tjat bestämmer sig Will att berätta den sanna historien om hur han träffade hennes mamma. Han väljer dock att göra det svårare genom att ändra namnen på kvinnorna som var i hans liv då så att dottern själv ska få lista ut vem som är hennes mamma (även tittaren). Den låter väldigt sockersöt men Definitely, maybe är faktiskt bra. Inte den jättetypiska "tjej-filmen" som det låter som. Slutet blev väl lite väl klyschigt men fram tills dess var den riktigt bra. Jag tycker absolut den är sevärd och skådespelet var bra. Jag tycker Abigail Reslin är så jäkla söt, och jag hoppas hon växer upp utan en mängd skandaler i sitt bagage som dagens barnskådisar verkar ha.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: