Hakuna Matata

2008-10-09
20:56:54

Tv-tips; Bröllopsform/S
Just nu sitter jag och tittar på det nya programmet Bröllopsform och jag måste erkänna att jag gillar det. Dels så gillar jag det för att man hela tiden är så positiv till skillnad från Du är vad du äter där man Anna Skipper står och talar om vad fula och äckliga personerna är och där man totaländrar kosten. I det här programmet är man som sagt mycket mer positiv och man arbetar inte bara med kroppen utan även med självförtroendet och självkänslan, betonar att man måste lära sig att se de små framstegen när viktnedgången avstannar istället för att bli förbannad och bara ge upp (någon som känner igen sig :op, det gjorde iaf jag). Sen ändrar man inte drastiskt direkt på kosten med en massa konstiga saker, istället satsar man på regelbundna mattider var tredje timma och att äta enligt tallriksmodellen. De tränar i och för sig grymt mycket men eftersom programmet avslutas med att paret ska förnya sina löften så är det ju heller inget de försöker visa upp som något enkelt heller.

Det jag gillar framför allt är att man visar personerna som de är, det börjar inte med en bild i underkläder där de står med kass hållning och ser självmordsbenägna ut - det börjar istället med att bara visa hur de verkligen ser, och det avslutas på precis samma sätt istället för att avsluta med en färgglad bakgrund och att man klär personen i svarta kläder och de ler som om de fått leendet ditklistrat...

Hur som helst så kan jag tipsa om programmet då det som sagt inte handlar om att få folk om att må dåligt utan snarare om att peppa människor!

Kommentar:
#1: sandra

Tack för din fina kommentar :-)

2008-10-10 @ 00:58:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: