Hakuna Matata

2008-10-21
14:17:21

Horton /L


Horton Hears a Who! handlar om elefanten Horton (Jim Carrey) som hör ett dammkorn ropa på hjälp och det visar sig att på detta dammkorn finns en hel värld av "vemlingar". De behöver nu Hortons hjälp att få dammkornet till en säker plats. Problemet är att hela djungeln tror att Horton blivit tokig då de inte kan höra vemlingarna med sina små öron. Värst av alla är Kangaroo som har som motto att det man inte ser, hör eller kan känna, det finns inte. Horton är en söt film som tar upp hur vi värderar varandra, allas betydelse oavsett hur vi ser ut etc. Jag gillade filmen trots att det inte lever upp till Ice Age-humorn.

Kommentar:
#1: Sandra

Jag är uppstressad för att den ska vara inlämnad på fredag kl 17 och min lärare är så nitisk att ALLA ska lämna in då. Sen går mitt tåg till karlstad kl 19.... Men jag vet... inte så smart att stressa upp sig - borde passa på att göra annat!

2008-10-21 @ 14:22:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: