Hakuna Matata

2008-10-19
18:10:49

Det går framåt... /S

Jag tog mig ut på den där joggingrundan precis om jag sa att jag skulle, och precis som jag trodde så var det jätteskönt när jag väl var igång. Det blev faktiskt en ganska så perfekt joggingrunda då det inte var för kallt, solen var på väg ner, det fläktade lite lätt, marken var täckt av gula löv och det luktade så där underbart härligt höst. Själva joggingen gick faktiskt över förväntan, det var självklart inte så bra som det har gått men det är ju inte så konstigt med tanke på att jag nu sprungit 4 gånger på 4 veckor, men det gick heller inte så dåligt som det gjorde sist. Det var bara de sista 500 m som var lite tuffa då jag fick håll men jag orkade ändå ta mig ända fram joggandes.

Precis som jag trodde så blev jag också lite piggare så nu ska jag faktiskt plocka fram dammsugaren och i alla fall slarvdammsuga lite så det är hyfsat rent om jag inte skulle orka med att ta det någon annan dag. När det är gjort ska jag äntligen hoppa in i duschen och sen får det bli en TV-kväll :)


På tal om träning så tittade jag på reprisen av programmet Toppform tidigare idag, och där berättade de att elever som idrottar regelbundet har bättre betyg än de som inte gör det - så där ser man åter igen vad viktigt det är att uppmuntra barn att röra på sig. Att de eleverna hade bättre betyg berodde bland annat på att träning är avstressande, du får en ökad koncentrationsförmåga och ett bättre arbetsminne, sen var det säkert en massa annat som jag inte minns.

Det var även en mentalcoach med som sa att om man bara skulle arbeta med en metod i mental coachning så var det absolut den fysiska formen med träning då träning har så positiv inverkan även mentalt... lite intressant och peppande fakta, eller vad säger ni :)


Update: Nu är lägenheten dammsugad, köket ser åtminstone liiiiite bättre ut, toaletten och handfatet är städat och jag är nyduschad. Så nu känns allt bra, har i alla fall gjort en del av alla "jag borde.." :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: