Hakuna Matata

2008-11-10
16:58:18

Tropic thunder /L


Jag hade höga förväntningar på Ben Stillers nya film. Reklam som fått en att tro att filmen skulle vara årets komedi men tyvärr håller Tropic thunder inte måttet. Det är kända skådisar men inte ens det hjälper. Tropic thunder handlar om ett gäng skådisar (bla Ben Stiller, Jack Black och Robert Downey Jr) som ska spelar in en krigsfilm vid namn Tropic thunder. Deras sätt gör att regissören (Steve Coogan) med hjälp av en krigsveteran (Nick Nolte) lämnar dem i djungeln och tvingar dem att uppleva filmens handling i äkta miljö. Det hela går inte riktigt som tänkt. Filmen riktar sig till testestoronsfyllda karlar som älskar krig, action och dum humor - alltså inte min genre alls. Den enda som (tro det eller ej) faktiskt är rolig är Tom Cruise. Jag såg inte först att det var han bakom masken. Han spelar den odrägliga producenten, jag bjuder nedanför på Tropic thunders trailer där no får se Mr. Cruise dansa. Roligt, roligt.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: