Hakuna Matata

2008-11-20
11:53:46

Torsdag /S
Hej på er!
Idag var det alltså torsdag, jag vet inte om jag är ensam om att tycka att veckorna bara rusar förbi just nu, och jag pendlar fram och tillbaka mellan att vara superstressad till att tycka att vi har gott om tid på oss för examensarbetet. Den där stressen finns nog dock med mig hela tiden innerst inne då jag inte kunde somna igår så det var en trött S som blev upphämtad av M imorse.
Idag genomförde vi våra första barnintervjuer som gick hyfsat, det är ju inte så lätt att få utförliga svar från barn men som sagt vi fick i alla fall hyfsade svar. Utöver intervjuerna så gjorde vi ännu en observation i en ny klass och imorgon ska vi tillbaka till den för att göra våra elevintervjuer, sen är vi faktiskt färdiga med den skolan, och på måndag kommer vi vara färdiga med vår andra skola. Förhoppningsvis kommer vi få tillåtelse att besöka en tredje skola men det får vi ta imorgon.

Igår bakade jag kladdiga chokladmuffins som tyvärr inte alls blev lyckade då de blev jättekladiga så man måste typ bita ifrån pappret. Inte direkt några muffins jag vill bjuda Ts familj på! Så idag ska jag baka de andra kakorna som jag inte orkade göra igår, chocolate chip cookies och så kanske jag bakar en sockerkaka eller något på lördag morgon om ork finns.  Det jobbiga med att muffinsen är goda men inte direkt något man bjuder på att man själv då försöker rättfärdiga för sig själv att det är okej att trycka i sig muffinsen själv för det är ju bättre än att kasta dem iaf...?! Hm... vi får väl se vem som vinner den diskussionen, jag eller jag.... det går ju inte så väl ihop med mitt godisförbud precis....

Nu ska jag ta det lugnt i soffan en stund innan jag kör igång med bakningen! Hej så länge...!

Kommentar:
#1: Therese

jag har ett underbart recept...lite modifierat..... Lätt..... 150g smör...smält i kastrull.....svalna. 2ägg rör ner i smöret. 1 1/2 dl socker, 1dl farinsocker. Rör ner. 1/2 tsk salt, 1 tsk vaniljsocker, 1tsk bikarbonat, 3dl vetemjöl, och slutligen 50g hackad dajm och 100g hackad choklad, vad man känner för....an kan ta bara dajm oxå om man vill.Rör ihop. klicka ut "lagom" stora klickar.tänk på att de flyter ut. Ugnen på 200grader 10min på varje plåt,vill man ha dem lite sega, korta ner tiden. Mumma mumma

2008-11-20 @ 22:32:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: