Hakuna Matata

2008-11-22
23:09:14

Nazi is back? /L


Jag besökte ett loppis i veckan. I min jakt på skatter såg jag till min förfäran denna brosch (bilden) var till salu. Om jag inte har helt fel så är det en typisk nazist-symbol? Den kändes väldigt malplacerad om vi säger så då detta loppis är en ideell organisation och pengarna går till Erikshjälpen. Självklart snurrar det runt frågor i mitt huvud som; Vem var den tidigare ägaren? Kommer någon att vilja köpa den? Kommer någon våga fråga personalen om att öppna glasskåpet broschen ligger i för att ta fram den? Kommer någon ens våga ställa sig i kassan och köpa den? Vet personalen ens vad det är de säljer (det måste de göra då de placerat den i ett låst glasskåp)? Framför allt; Vad tänkte de som såg mig fotografera detta?


Kommentar:
#1: N. Rosenkvist

Trevligt litet föremål. Vackert. Du noterade inte vad den kostade? Var finns loppisen om jag skulle vilja lägga ett bud eller två?

2011-04-11 @ 19:52:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: