Hakuna Matata

2008-11-28
00:06:31

Min 50-lista /S

Tänkte försöka mig på en egen lista med 50 saker, tror dock det kommer bli svårt och ni får inte skälla på mig om jag stjäl saker från Ls lista då det beror på två saker; för det första så påverkas jag självklart av det jag nyligen läst, och för det andra så är jag och L väldigt lika när det kommer till vissa saker även om vi kan vara väldigt olika när det kommer till andra!

1. Jag har usel självdisciplin (jobbar dock på den i och med godisförbud och träning)

2. Jag är en periodare när det gäller det mesta; vad jag äter till frukost, träning, motivation, vad jag har lust att göra på fritiden,  o.s.v.

3. Jag är (tyvärr) väldigt dömande, inte när det kommer till första intryck o.s.v. men när det kommer till hur människor lever sina liv. Det är dock tankar jag behåller för mig själv.

4. Ett motto som jag lever mycket efter är att har du inget snällt att säga så säg inget alls,inte alltid ett så bra motto då det leder till min femte punkt

5. Oerhört dålig på att konfrontera människor som jag tycker behandlar mig fel/orättvist.
6. Anledningen till att jag hamnade på Linköpings lärarprogram och inte i Karlstad är att mina betyg inte räckte till
7. Mådde periodvis oerhört dåligt under tonåren.
8. Har av någon anledning oerhört svårt för att säga ordet förlåt, är näst intill omöjligt för mig! Kan inte förklara varför men det känns nästan som att det vore fysiskt omöjligt. Så alla människor som förtjänat ett förlåt någon gång - även om jag inte uttalar det så tänker jag det
9. Precis som L så tycker jag inte om att prata i telefon MEN jag tycker dock om när folk ringer till mig
10. Jag hatar kedjebrev, verkligen hatar!
11. Jag har inte mått fullt bra under min tid i Linköping då jag inte har något socialt umgänge utanför skolan
12. jag ser på min examensdag med skräckblandad förtjusning,
13. Jag har en oerhörd beslutsångest för vart jag ska bo när jag är färdig med min utbildning,
14. Första gången jag verkligen vågade konfrontera en vän jag tyckte behandlat mig illa så förlorade jag henne - det har tagit mig 3 år att helt släppa den händelsen och sluta tänka på vad hon gör med sitt liv idag
15. T känner mig bättre än alla andra, och jag menar verkligen än alla andra
16. T och jag blev tillsammans när vi skulle fylla 16= mitt första seriösa förhållande
17. Första gången jag flög var jag 19 år gammal, T och jag reste till Kreta
18. Tack vare min mamma och syster så anser och tror jag att jag är ganska fri från de flesta fördomar
19. Jag är en riktig TV-nörd som tittar på TV minst 3 timmar/dag även om det bara är skit att se
20. Jag hatar kyla, är därmed ganska nöjd med att snön som låg på marken har smält bort
21. Jag är konfirmerad trots att jag redan vid den åldern var ateist
22. Jag ångrar djupt att jag inte lyssnade till min egen vilja när jag ville ta ett sabbatsår efter gymnasiet
23. Jag lever i framtiden! Jag kan aldrig komma på något att göra för stunden; T brukar säga så här om mig att om man frågar mig vad vi ska hitta på idag så svarar jag; "jag vet inte men vad vi ska vi göra nästa helg..."
24. Jag är fruktansvärt dålig på att trösta gråtande människor, att se en annan människa gråta får mig att bli illa till mods då jag inte alls vet hur jag ska tackla situationen
25. Jag är 100% nöjd med att jag och T delar allt "hushållsarbete" 50% och blir nästan arg när jag hör andra som inte gör det då jag är övertygad om att alla skulle må bäst med en sådan fördelning och att allt annat är ego
26. Min stora dröm är en riktig Svenssondröm med villa,kombi,vovve och 2-3 barn
27. Jag tycker själv att jag är ganska bra på heminredning och får faktiskt ständigt medhåll av Ts familj
28. Jag älskar att titta i fotoalbum vilket förmodligen är anledningen till att jag orkar fixa mina egna
29. Jag var bortskämd under hela min uppväxt då jag i stort sett aldrig behövde hjälpa till hemma
30. Min stora längtan just nu är att få starta ett liv med T i Karlstad, att känna att att det faktiskt är ett permanent hem istället
31. Jag är barnsligt förtjust i jultomten, jag kan inte tänka mig en julafton utan en tomte som ger mig paketet - det beror på att jag under alla jular hittills har fått ha en jultomte tack vare att släkten hela tiden fylls på med barn :)
32. Jag tycker det ska bli jobbigt att läsa en kurs i Norrköping, att behöva lära känna ett nytt campus och att pendla.
33. Längtar oerhört mycket efter den dagen jag kan börja leta efter en Fransk bulldog på riktigt och inte bara drömma om det
34. Är oerhört lat och det i kombination med min dåliga självdisciplin gör att jag kan sitta instängd i min lägenhet ett helt dygn utan att sticka näsan utanför dörren.
35. Är (naivt) övertygad om att mitt liv kommer bli oerhört mycket bättre när jag kan börja mitt liv i karlstad med T
36.Jag är helt övertygad om att jag valt rätt utbildning och att jag kommer tycka om mitt jobb
37. Även om jag tror att jag valt rätt så fick min senaste praktik mig att inse att jag är en sån person som ganska lätt skulle kunna bli utbränd om jag får en för tuff klass att börja med
38. Jag hatar att vänta på besked och leva i ovisshet - det spelar ingen roll om beskedet jag väntar på är helt oväsentligt, jag kan ändå inte slappna av förrän jag fått ett svar!
39. Jag läser i stort sett dagligen serien Elvis som jag ÄLSKAR (elvisthecomic.com)
40. Jag har bott hos min mormor under ett års tid tillsammans med min familj medan vi letade hus på den orten
41. Min absoluta favvoserie är Friends som jag är stolt ägare till
42. Jag vet att jag har förmågan att manipulera T genom att se på honom med det han kallar "cat eyes", och det utnyttjas :op
43. Jag har aldrig i hela mitt liv haft hål i en tand, något jag är oerhört stolt över (och kanske lite förvånad)
44. Jag drömmer om att någon gång besöka Afrika och få åka på en safari
45. Jag ÄLSKADE naturprogram när jag var liten, såg alla som gick på TV
46. Jag var en äkta bokmal när jag var mindre och kunde spendera hela dagar med att bara läsa
47. Jag tror att jag är en ganska givmild person
48. Jämför mig ständigt med andra
49. Är en riktig familjemänniska! Jag vill ha min familj runt mig även om jag aldrig vill vara i centrum
50. Att vara en del av Ts familj har fått mig att inse att det faktiskt finns saker som jag önskar att det funnits mer av under min egen barndom och tonårstid, t.ex spelkvällar eller att bara samlas runt middagsbordet på fredagskvällen

Puh... det var inte lätt att komma på så många punkter, och det tog alldeles för lång tid, så nu ska jag gå och nanna...

Sov gott mina vänner...



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: