Hakuna Matata

2008-11-12
13:53:45

Från 0 till 100! /S
Idag har jag varit på handledningsmöte, vårt tredje i raden och idag ringde väckarklockan i mitt lilla huvud.... från att ha varit oerhört avslappnad och lugn inför arbetet så känner jag nu en enorm stress och oro över det.
All den stressen kom i och med samtalet då jag dels insåg hur mycket vi har att göra men framför allt när jag insåg hur lite tid vi har kvar...
På fredag är det exakt en månad kvar tills arbetet ska anmälas om vi vill opponera i januari och innan det ska vår handledare ha läst och godkänt att det får gå vidare. Han sa i och för sig att det räckte om man hade en bra stomme för arbetet och om man inte han klart med det innan deadlinen den 2 januari så kan man alltid ta bort arbetet och gå upp med det vid nästa tillfälle. Men grejen är att jag verkligen vill bli klar med det innan jul så jag kn få lite ledighet innan nästa kurs drar igång, och jag vill framför allt slippa att sitta alldeles ensam i Linköping på nyårsafton.

Vi har dock kommit en liiiiiten bit på vägen idag då vi har två möten inbokade för observation och intervjuer och vi ska eventuellt boka ännu en tid imorgon. Så kanske kommer det att gå jättebra, men hela tanken blir lite överväldigande... men det är som M sa, vi får helt enkelt ta ett steg och en dag i taget...

Imorgon blir det studier på varsitt håll och på fredag kommer M hit och vi ska börja skriva på arbetet, förhoppningsvis hinner vi skriva färdigt hela inledningen och metoddelen så att vi kan börja med litteraturgenomgången i nästa vecka...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: