Hakuna Matata

2008-05-06
22:13:14

Grin-olle... /S
...det är vad jag är!
Har precis sett det sista avsnittet av Klass 9a och som vanligt när det blir lite lätt sentimentalt så tåras ögonen. Usch... jag vet att jag kommer bli en sån där pinsam lärare som kommer halvgrina varje gång man ska säga adjö till en klass.

Nu ska jag nog snart gå och nanna... är egentligen inte särskilt trött men det finns inget direkt att se på TV, möjligtvis den söta filmen Big Daddy men den är ju nästan slut, boken är utläst. Sen ska T upp tidigt imorgon så jag vill inte väcka honom när jag går och lägger mig.

Fick ett härligt mail tidigare under kvällen om att vi inte ska vara i Norrköping förrän 15.30 så imorgon förmiddag ska jag försöka att städa lite innan det är dags att ge sig iväg. Dammtussar börjar samlas i hörnen så det börjar bli dags...

Jag läste förresten på Aftonbladet att man nu bevisat att mobilstrålning fördubblar risken för tumörer. Jag har egentligen hela tiden förstått att det det är så men det är grymt många som verkar tro att det bara är lösa antaganden. Att det är så många som inte tror på det sambandet tror jag mest beror på en förnekelse... man är så bekväm med mobiltelefonen att det är lättare att tro att det är riskfritt än att försöka minska användandet.
Jag ska dock erkänna att jag inte är superduktig då jag sover med mobilen någon decimeter ifrån skallen varje natt då det är min väckarklocka. Men jag pratar sällan i telefon och ska jag ringa längre samtal ringer jag i stort sett alltid ifrån min fasta telefon.

Riskökningen gäller dem som pratar i mobil 2000 timmar - under en livstid. Alltså en knapp timme per dag under en tioårsperiod. Läs mer här!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: