Hakuna Matata

2008-03-30
00:10:03

Påminnelse! /S
Jag hade själv totalt glömt bort det men blev påminnd av en annan bloggare om att vi inatt mina kära vänner går in i sommartider igen vilket innebär att vi måste skriva fram våra klockor en timma.
För något år sedan hade jag superproblem med att komma ihåg åt vilket håll man skulle skriva klockan, men sen lärde jag mig den där urtöntiga men mycket effektiva lilla meningen;

På våren tar man FRAM grillen och på hösten tar man TILLBAKA den!

Urtöntig jag vet, men som sagt mycket effektiv. Det är tur att det alltid ändras en lördag så att man har en dag på sig att vänja sig lite, alltid lika tufft att behöva gå upp en timma tidigare!!






Kommentarer:
#1: Elina

oh, snygg blogg! :-)

2008-03-30 @ 00:11:06
#2: Carolina

Haha, jag kör alltid med att "Man ser FRAM mot sommaren..." Sen vet jag inte fortsättningen haha.

2008-03-30 @ 00:14:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: