Hakuna Matata

2008-03-29
23:59:40

ja, jag är lättlurad! /S
Ja kan erkänna att jag är lite av ett märkesfreak - aldrig när det gäller kläder men alltid när det kommer till teknik och mat + hushållsartiklar.
Jag vågar sällan lita på att coops egna märke Xtra är bättre än de större märkena t.ex. Ska jag köpa tortilla bröd köper jag alltid Santa Marias egna, inte för att jag tycker att de billiga märkena är äckliga utan för att jag helt enkelt inte litar på  något av de märkena.

Men nu har jag enligt Aftonbladet gått på en nitlott då jag alltid köper Vias tvättmedel - och samma sak gäller där, jag litar helt enkelt på det för att det är ett känt märke, dvs man ser deras reklam 3511 gånger om dagen på TV. Men nu har Aftonbladet genomfört ett tvättmedels test som tydligt visar att de kända märkena hamnar i botten medan de "fula" märkena hamnar i toppen?!
Enligt deras test så ska Willys tvättmedel vara det bästa medan Via är det sämsta!! Min första tanke när ja gläste det var att försvara Via med att de nog är bättre färgbevarande... sen läste jag vidare i artikeln och läste att det självklart var tvärtom även på den frågan!

Så ja mina vänner... jag erkänner.... jag är lättlurad!



Men please säg att jag inte är den enda?!

Kommentar:

du är nog absolut inte ensam! :)

2008-03-30 @ 00:00:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: