Hakuna Matata

2008-03-12
19:07:29

Dagens middag! /S
Det var ju ett tag sedan jag lade upp ett recept, och idag provade jag ett nytt recept på kyckling som jag tänkte dela med mig av!


Oreganokyckling (ca 4 port)Oreganokyckling

3-4 kycklingfiléer
2 vitlöksklyftor
salt + peppar
2,5 dl matlagningsgrädde
1,5 msk balsamvinäger
2-3 msk oregano
hönsbuljong

Gör så här!
1. Skär varje kycklingfilé i mindre bitar på längden. Skala och hacka vitlöken.
2. Bryn kycklingen + vitlök i smör i en stekpanna. Salta och peppra.
3. Blanda grädde, buljongtärning, oregano och balsamvinäger i en gryta. Lägg i kycklingen och vitlöken. Låt allt koka under lock i ca 5 minuter. (kan behövas lite redning)

Jag serverade det tillsammans med bulgur vilket fungerade alldeles utmärkt. Jag tyckte det var en helt okej vardagsrätt medan Tobias tyckte det var supergott så det kan ju vara värt att prova - gick väldigt snabbt och det var ju inte direkt många ingredienser att köpa hem!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: