Hakuna Matata

2008-03-14
08:55:50

Att vara hundvakt /L
Till skillnad från Sandra får inte jag betalt för att vara hundvakt. Här är det tjänster som utbytts. Idag ska mamma och mormor på begravning nere i en stad vid Göteborg. Jag minns inte vilken. Så det betyder att jag ska spendera dagen med fyra hundar. Tre av dem är ju vana att vara här men mormors hund Doris däremot är inte van att lämna sin mattes sida. Hon ligger brevid mig och gnäller. Hon låter väldigt mycket för att vara så liten (Toypudel). Jag var nyss ute på promenad. Det tog lite längre tid än vanligt för den rutten. Folk kollade konstigt på mig när jag kom gående. För det mesta gick det bra men då och då trasslade kopplen ihop sig. Då var det inte lätt.
Min stora farhåga är nu att klockan 10.00 skulle jag behöva stå utanför bibblan redo och låna en bok, problemet är att dessa fyra triggar varandra till att skälla och yla medan man är borta. Haha, nu gick Bissi iväg, hon morrade åt Doris och stack. Jag tror hon tröttna på gnället. Önska mig lycka till.

image1051

Meet Doris

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: