Hakuna Matata

2008-03-10
20:07:34

Att skaffa hund /L
image1045

Brevid mig ligger min lilla bebis Åsa. Som de flesta av er vet är hon en Jack Rusell. Riktigt typsik för sin ras dessutom. Livlig, energisk och outtröttlig. Det går inte få henne trött! Några bekanta har bestämt sig för att skaffa hund. Engelsk bulldog var det tal om. Den mest lata hundrasen (vad jag läst). Det krävs inte värst mycket motion men å andra sidan har den rasen många hälsoproblem. Idag fick de syn på Åsa och nu vill de skaffa en Jack Rusell. Jag som ägare rekommenderar inte denna ras till någon som aldrig haft hund förut. Det är så jäkla mycket arbete. Jag skulle själv aldrig köpa denna ras eftersom jag inte är tillräckligt konsekvent och alldeles för lat för att lägga ner den energi på träning som behövs. Nu råkade min själsfrände vara Åsa men det är en annan sak. Dessa sökande hundägare vägrar lyssna på oss erfarna! När vi säger köp inte denna ras den passar inte er så går det inte in i huvudet. Åsa är söt - okej men man kan ju inte köpa hund beroende på dess utseende! Köp en ras efter hur din livsstil ser ut. Jag är bara glad att de verkar ha tappat tanken om att skaffa en rottweiler i alla fall. HM!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: