Hakuna Matata

2008-06-28
12:40:36

Lördag /S
Då var helgen här! Måste säga att det var underbart skönt att bara behöva jobba två dagar denna vecka, tror det var bra med en mjukstart för även om det gått ganska bra att jobba så har jag haft ont i mitt vänsterben och under foten då jag belastar den så mycket då jag undviker att belasta mitt högra knä som hoppade iväg för en vecka sedan. Det går dock bättre och bättre och jag försöker att stå ordentligt på båda benen (något som är mycket svårare än vad det låter som!).

Igår åkte jag och träffade L och hennes mamma direkt efter jobbet, blev lite fika och mycket prat. Under den stunden jag var där fick jag höra om damernas mystiska smärta i benen. Under tiden jag var där fick Ls mamma ett samtal och han kunde svara på vad den mystiska pulserande smärtan berodde på.... ansträngda muskler! De har helt enkelt tränat muskler i benen som de annars normalt inte brukar träna - så det berodde deras mystiska bensmärta på!
Därefter åkte jag hem där hela familjen fanns samlad och våffelgräddning var igång så efter en dusch som kom även L och vi åt våfflor innan jag, L och älsklingen åkte och hämtade upp D innan vi åkte vidare ut till älsklingens sommarstuga. Där blev det grillat under kvällen och prat om allt och ingenting tillsammans med Ts föräldrar ute på deras inglasade altan - mycket mysigt!
Det blev en ganska så tidig kväll då älsklingen skulle upp och jobba vid 6 imorse. Så nu jobbar han och jag sitter här hemma och väntar. Ikväll åker vi nog ut till stugan igen, får se om vi kanske bjuder in någon mer eller om vi tar en myspys kväll på egen hand :)

Hoppas ni får en härlig helg, puss på er!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: