Hakuna Matata

2008-06-05
01:26:53

Disturbia /L


Jag har som ni märker inte sett några filmer på ett tag. När jag gick igenom filmhyllan i videobutiken blev jag som ett barn i en godisaffär. Så många filmer så lite tid. Idag fixade jag det allra sista i skolan vilket innebär sommarlov från och med imorgon! Ska försöka komma ikapp Topplistan nu =P. I alla fall, den absolut senaste är Disturbia som handlar om Kale (Shia LaBeouf). Han förlorar sin pappa i en bilolycka och inte nog med det så slår han ner sin lärare och blir dömd till att spendera sommarlovet i husarrest. Men det blir inga lata dagar hemma eftersom mamma stänger av både Internet och tv. För att fördriva tiden börjar han spionera på grannarna varpå han inte bara upptäcker sin nyinflyttade attraktiva granne (Sarah Roemer) utan också en potentinell mördare (David Morse).

J tyckte den var seg, han ville att något skulle hända men jag gillar när det byggs upp en spänning. Du vet att något kommer hända men inte vad. Det som var skönt med den här filmen var att du vet inte om grannen verkligen är en mördare. Jag hatar när jag kan förutse slutet på en gång. Visserligen kändes inte Disturbia så orginell men den hade ändå någonting som gjorde den bra. Den är spännande blandad med ungdomlig kärlek. Det lättar upp. Egentligen tycker jag själva seriemördar-grejen först ger sig till känna på slutet, för det mesta handlar det snarare om granntjejen och Kales "love is in the air-grej". Men se den vettja!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: