Hakuna Matata

2008-07-31
20:21:02

The happening /L


Jag har inte redogjort för filmer jag sett under sommaren. Väl i Norge gick jag och J på bio en kväll. Det blev The happening med Mark Wahlberg som här spelar en gymnasielärare med äktenskapsproblem. Plötsligt en dag stannar människor upp i Central Park och dör. Detta fenomen sprids och snart är Wahlberg, frugan och en kollegas dotter på flykt från mardrömmen. Ingen vet vad som händer och självklart kommer terroristfrågan upp. Hollywood producerar just nu den ena katastroffilmen efter den andra, det är antingen det eller terrorism. Men å andra sidan är det väl dessa saker som människor idag är rädda för. Tyvärr blir dessa filmer bara sämre och sämre, The happening bidrar inte med mycket mer än en sjuk teori om vad människor snart kan dö av. Töntiga dialoger, stela skådisar och inte mycket mer än så. Filmen är okej att se som ett tidsfördriv men jag skulle inte ha några högre förväntningar.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: