Hakuna Matata

2008-07-31
20:59:40

ALVIN OCH GÄNGET /L


Minns ni barnprogrammet Alvin and the chipmunks som gick på tv4 för några år sedan? Det gör i alla fall jag. Därför tyckte jag att det skulle vara kul och se den "otecknade" versionen. Min syster, bror, hans flickvän och mamma var här och såg filmen. Vi föll alla för den söta Theodore, den lilla tjocka av de alla tre. I alla fall så handlar Alvin och gänget om de tre ekorrarna Alvin, Theodore och Simon som blir av med sitt hem. De råkar hamna hos den arbetslöse musikern Dave som upptäcker att dessa tre är riktigt bra på att sjunga. Snart lever de ett hårt liv som turnerande artister men upptäcker att det finns viktigare saker i livet än ekonomisk framgång. Alvin och gänget är väldigt "puttinuttig" och man suckar "åååhhh" med jämna mellanrum. De är som tre små föräldralösa barn som man bara vill krama om och ta hand om. Rolig musik och animerad dans, vilket fick en att dra på läpparna. Jag förmodar att den här filmen fungerar för de flesta barn och är kul att se med familjen.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: