Hakuna Matata

2008-01-10
12:34:58

Tenta och Austen! /S
Idag är det redan torsdag, dagarna har rullat på ganska snabbt! Jag trodde det skullle kännas som en evighet innan älsklingen kommer på måndag, men även om jag har saknat honom och haft det långtråkigt stundvis så har det som sagt gått gaaanska så snabbt.
Idag tror jag även att jag ska sätta igång med min tenta så då kommer jag vara sysselsatt de kommande dagarna också. Har som sagt ingen som helst lust att skriva tentan, känns extra jobbigt att vi ska ha ett seminarie där man kommer frågas ut av de andra om det man skrivit - inget vidare roligt precis.
Men som sagt förhoppningsvis kommer jag igång med tentan idag annars får det väl bli imorgon eftermiddag efter seminariet.

Ikväll blir det mys pys med ännu en Austenfilm!!! Idag är det Northanger Abbey som visas, jag har inte sett den tidigare, men jag tror inte jag kommer bli direkt besviken då jag antar att den innehåller samma bitar som de övriga berättelserna av Austen :)



Northanger Abbey SVT1 kl 21.30

Nu är det dags för lunch.... Gulashsoppa för tredje och sista dagen :p



Update:

Northanger Abbey
Den unga, naiva Catherine Morland är full av förväntan och äventyrslust när hon får följa med paret Allen till kurorten Bath. Där roar sig den rika societeten och Catherine uppvaktas nästan genast av två män.

Catherines passion för romantiska skräckromaner gör att hon får svårt att skilja på fantasi och verklighet när hon inbjuds till Henry Tilneys hem Northanger Abbey. Romanen publicerades först efter Austens död 1817, tillsammans med Övertalning (Persuasion). I rollerna: Felicity Jones, Carey Mulligan, Liam Cunningham, William Beck och JJ Field.


Filmen sedd och jag gillade den! Den innehöll precis allt det som en Austenfilm ska innehålla...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: