Hakuna Matata

2008-01-10
16:11:01

Tänk ekologiskt /L
Idag påbörjade studiegruppen och jag vårt projektarbete. Ämnet blev ekologiska kläder där vi kommer undersöka H&M. Jag är verkligen inte insatt detta så jag kommer förmodligen lära mig en hel del nytt.
Det har varit mycket snack om hållbar utveckling och vad detta innebär i denna kurs - sånt som jag inte tänker på när jag handlar eller annat. Jag är så dålig på att veta vad som är bra, och uppenbarligen gör även de som tror sig göra rätt fel. Det är inte bara att tänka ekologiskt utan att även tänka klimatsmart, rättvisemärkt och allt vad det nu är! Man måste med andra ord vara en djupt insatt proffessor för att klara allt.
Nu vet jag även att etanolbilar inte alls är bra - de kommer inte hålla i längden då vi inte har tillräckligt med etanol! Så dagens tips från en av Karlstads universitets proffesorer är att helt enkelt köpa bränslesnåla bilar, det är det enda säkra just nu.

Tjilivipp!
/Linda



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: