Hakuna Matata

2008-01-14
11:19:21

Nytt år, ny dag, nya vanor! /S

Ja som sagt nytt år, vi är inne i januari och det är cirka 5-6 månader kvar till badsäsong, vilket är en anledning till att det för min del är dags för nya vanor.
Jag hade tänkt köpa ett gympakort nu i januari men tiderna på passen passade inte alls, och ett kort på gymmet är för dyrt. Så istället får det fortsättas med badminton och från och med denna dag och denna vecka ska jag börja jogga två dagar i veckan, och i samband med de dagarna göra lite övningar här hemma. Utöver det ska jag från och med idag börja använda min dammiga gamla abslider som ligger under sängen, ni vet en sådan rullgrej som tränar mage och rygg som alla köpte för några år sedan...
Sådana här löften till mig själv har jag dock gett förut, så därför ska jag prata med Tobias idag och be honom att jogga med mig åtminstone en dag i veckan - det är ju så himla mycket lättare att träna tillsammans med någon så att man kan pusha varandra!
Som förberedelse ska några få inköp göras, bland annat äger vi ingen våg så det får bli ett av inköpen till helgen när mamma och pappa kommer. Nästa inköp är helt ännu en sportbh och ett träningslinne och ett par träningsbyxor.

Vädret ute är lika underbart som igår med sol och en blå himmel så idag ska det bli en premiärtur för mina joggingrundor! Jag tycker egentligen inte så jättemycket om att jogga då jag är rätt usel på att pressa mig själv - men det är gratis och det känns ju alltid jätteskönt när man väl har gjort den där lilla joggingrundan...

jogging450

Tips för joggaren:
http://images.google.se/imgres?imgurl=http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/dynamic/00134/jogging450_134601a.jpg&imgrefurl=http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/traning/article240201.ab&h=282&w=438&sz=30&hl=sv&start=25&tbnid=uOtkqKPbfy0BtM:&tbnh=82&tbnw=127&prev=/images%3Fq%3Djogging%26start%3D20%26gbv%3D2%26ndsp%3D20%26svnum%3D10%26hl%3Dsv%26sa%3DN

Kommentarer:
#1: Jan

Här kan du göra lite uppföljning etc för o tävla med t.ex. T om mest aktiviteter ;)

http://www.funbeat.se/

2008-01-14 @ 15:25:39
#2: Therese

Vad sägs om stavar... vet att detser fånigt ut....men det bränner väldigt bra.....Om du då sätter vikter runt benen så får du snart en hård vältränad rumpa oxå....

2008-01-15 @ 09:03:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: