Hakuna Matata

2008-01-21
18:00:32

Juno /L


Filmen har fått sitt namn efter huvudrollen Juno, en 16-årig något annorlunda tjej. Efter en dag av att ha jävligt tråkigt som resulterat i sex blir Juno gravid. Hon beslutar sig först för att göra abort men ångrar sig och istället ska hon göra det osjälviska att låta barnet bli adopterat av någon kärleksfull familj. Genom en annons hittar hon den perfekta familjen där den framtida mamman spelas av Jennifer Garner. Vad tyckte jag nu då? J gav upp efter en minut, det här var inte alls en film värd att ödsla energi på enligt honom. Jag däremot ville se klart men inte på grund av att jag ansåg att Juno var så speciellt bra. Ellen Page som spelar Juno var även med i filmen Hard Candy som är otroligt bra, därför tänkte jag att jag var tvungen att ge den här filmen en chans. Ibland ifrågasätter jag om hon verkligen är 16 år, för hon pratar som om hon vore äldre. Sen finns det de tillfällena som hon verkligen agerar 16 i. Filmen är inte rolig, ändå går den under kategorin komedi/drama, vilket jag inte förstår. Jag log inte, jag grät inte, jag kände ingenting. Jag såg den mest bara för att ha sett den men den gav mig ingenting. Jag kan därför inte säga att den är värd att se men den är inte dålig, den bara ÄR. Vilken otroligt dålig recension, jag ber om ursäkt.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: