Hakuna Matata

2008-01-18
13:06:11

hello! /S
Hello people!

Haft en bra förmiddag?
Själv har jag varit på uni då jag hade ett seminarium idag. Eftersom min kära cykel är stulen så fick jag gå!
Seminariet gick bra men det började med en dålig stämning då den första personen som skulle "försvara" sin tenta tog det väldigt personligt och blev nästan arg - men sedan gick det bättre och jag lyckades besvara de frågor jag fick på ett hyfsat sätt.

Nu har jag laddat med lite pasta då vi ska iväg och spela badminton kl 15 - gäller ju att vara på topp!
Det verkar dock inte som att vi behöver ha särskilt bråttom hem då mina föräldrar inte kommer idag -kanske inte kommer överhuvudtaget den här helgen. Pappa hade nämligen hört att det var stormvarning och med tanke på hur det gick för cirka ett år sedan när jag flyttade mitt i stormen Per och hela flyttkärran blåste omkull när de var på väg hem till Karlstad, så förstår jag om de tänker en extra gång eller i alla fall vill kolla av läget.

Förut hittade jag mitt cykellås cirka 10-20 m från vår port, det var avknipsat så nu behöver jag inte fundera på om jag verkligen hade låst cykeln eller ej, och förmodligen behöver jag inte bemöda mig med att gå runt och kolla på området heller :(
Men ny cykel är på väg, antingen om mamma eller pappa kommer, annars så får jag cykeln på måndag då pappas arbetskompis skulle passera Linköping.

Nu ska jag ta det lite lugnt, är lite seg idag då jag hade jättesvårt för att somna igår... gäller ju som sagt att vara på topp när det blir dags för badmintonen :)

Kommentar:
#1: Therese

Ett avknippsat cykel lås... säg inte att du haft din kära cykel låst med ett simpelt "spiral lås" alias gummisnodd..... herregud, det vet väl alla att det är enbart rejäla saker som gäller...Den står ju säkert nånstans i området....Eller i ett annat student område...se det positivt, een skitbra anledning till att promenera...mera...

2008-01-18 @ 13:48:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: