Hakuna Matata

2008-02-05
20:19:20

Var är den?! /S

Ni vet ju att jag går och väntar på att min tenta ska ramla in genom brevinkastet men det har FORTFARANDE inte kommit och de skickade den i torsdags?! Den måste ha hamnat på villovägar... så vi får väl se hur länge jag får vänta på att få se mitt betyg. Jag räknar som sagt med att jag är godkänd så min nyfikenhet ligger snarare i om jag fick mer än ett G. Det spelar ingen roll om min älskade mentor på tentaseminariet påpekade och fick oss att lova att vi skulle bli nöjd om vi fick ett G för det betyder inte att man bara klarat uppgiften utan att man har gjort ett gott arbete.... MEN så länge det finns olika betygssteg så kommer man ju sukta efter det högsta! Tycker nästan att man borde ta bort VG betyget från universitetets betygsskala - det är ju inte direkt så att betygen har någon större betydelse när man söker jobb direkt! Det är väl en annan sak när det är gymnasiet och högstadiet får då måste man ju ha något ursållningssystem för antagningar till gymnasiet och universitetet.

Nu ska jag se Gossip girl och äta min semla :)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: