Hakuna Matata

2008-02-11
16:05:26

Baka baka liten... /S
...brödlimpa!

Nu är mitt morotsbröd som jag bakade i början på föregående vecka slut så nu har jag valet att antingen köpa nytt bröd eller också baka nytt! Jag väljer DENNA gång att baka nytt då klockan bara är 16.00 och jag ändå inte har något bättre för mig. Gör jag det inte så vet jag att jag kommer att fastna framför alla repriser av alla serier som går nu under eftermiddagarna :p
För er som vill testa brödet så finns receptet här!

Sen är det ju liiiite nyttigare med hemmabakat bröd och eftersom jag inte är så hälsoinriktad på min matlagning i övrigt så kan man ju i alla fall vara det när det kommer till brödbakandet!

Så nu ska jag ge mig iväg till affären och köpa lite jäst och lite ingrediernser till middag imorgon...

Hej så länge!


Update: Har precis stoppat in mina två limpor i ugnen och de blev allt annat än små! Åtminstone inte den ena som i stort sett är lika bred som den är lång efter jäsningen... min största fundering just nu är hur fasen jag ska få ner den i mina små fryspåsar?!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: