Hakuna Matata

2008-02-07
13:54:13

Att tacka eller inte tacka /L
Jag lever med ett dilemma, att tacka eller inte tacka när jag passerar ett övergångställe.
Det är lag på att förare har väjningsplikt mot gående vid obevakade övergångställen, men varje gång jag ska gå över tvekar jag alltid vid om jag ska orka lyfta upp handen och visa min tacksamhet. Varför ska jag egentligen göra det? Ska jag tacka för att föraren följer lagen? När jag kör, inte vinkar jag av tacksamhet till alla som stannar när jag har rätt att köra ut. Eller är det rent av bara trevligt?




Kommentar:
#1: Therese

Tänk så här...När du kör bil...stannar vid ett övergångsställe och personen bara går rakt över utan att så mycket som vrida på huvudet åt en, visst är det lite irriterande. Desto bättre känns det om de vrider på huvudet och nickar eller lyfter handen. Och om de ler ...ja då blir man nästan lite glad själv. Så om du inte orkar lyfta handen, nicka .

2008-02-07 @ 17:37:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: