Hakuna Matata

2008-02-20
21:17:42

A day with Linda /L
Det var längesedan jag gick upp innan 07.00. Dagen har varit lång och det känns i huvudet. I skolan hade vi berättarverkstad. Ett stort frågetecken kanske dök upp i ditt huvud nu så jag ska förklara. Min klass samlades i ett typiskt klassrum, kallt, dålig luft och allmänt jobbig miljö. I alla fall var dagens föreläsare/lärare en riktigt estetisk härlig figur. Hon lärde oss olika sätt att berätta/bearbeta berättelser på. Till en början fick vi sitta i en ring och säga ett ord som vi kom att tänka på när grannen brevid sa sitt ord. Detta fortsatte sedan till fulla meningar som bildade en historia. Jäkligt roligt! Jag var allra sist och kläckte den absoluta slutfrasen "och alla dog". Ett mycket tydligt slut sa läraren. Haha... till mitt försvar kan jag säga att jag var tvungen att börja meningen med "olyckligtvis". Jag är inte sååå pessimistisk...hm.
Vi fick sedan träna på att komma på berättelser till bilder, ledtrådar och gamla minnen. En hel dag med bara roliga, konstiga och kreativa berättelser! Sånt här är mycket roligare och mer givande än föreläsningar med anteckningar. Jag ska helt klart använda mig av detta i skolan sen.

Dagen fortsatte sedan med en promenix med mamma, middag och tvätta ett par riktigt skitiga hundar. Men nu är de så fina och nyklippta. Åsa råkade på mardrömmen att klippa klorna men gnällde bara en gång faktiskt emot vad hon brukar.

Idag har det varit jobbigt på den känslomässiga fronten. Min släktning som var sjuk dog i natt och en nära vän har problem så jag har behövt kontakta en person så jag hoppas det blir bra snart. Det är så jobbigt att veta att någon mår dåligt...
Hoppas att allt blir bra till nästa vecka så helgen i Linköping blir avslappnad och mysig! J och jag ser verkligen fram emot att komma ska ni veta =)

Kramar!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: