Hakuna Matata

2008-12-04
12:59:11

Torsdag /S
Hej på er!
Idag är det vitt ute, det var faktiskt ganska mysigt att se att granen uten för vårt sovrumsfönster var vit - såg så juligt ut. Jag blev dock på dåligt humör ganska så snart när jag såg att snön på asfalten bara var en sörja av slask - mindre kul med tanke på att jag senast igår bestämde mig för att se till att ta en promenad varje dag. Antar att det är någon högre makt som testar min självdisciplin kanske....

Arbetet med vår C-uppsats var inte så disciplinerat idag då samtalet flöt in på många andra saker än elever och matematik. Men jag tyckte inte att det gjorde så mycket då vi varit duktiga hittills och alltid hållt oss till ämnet. M ville träffa sin mamma som var i stan idag så vi gjorde inte så mycket mer än att sortera in sammanställda litteraturen under rubriker lite slarvigt. Men vi är båda överens om att vi ska bli klara med litteraturdelen imorgon vilket känns jätteskönt, och jag tror att vi kan bli det även om det kommer innebära en hel del jobb.

Så arbetet för idag är i stort sett avklarat, jag ska bara läsa lite mer litteratur men det får vänta till i eftermiddag. NU ska jag titta på ett avsnitt av Private Practice, sen ska jag köra mina styrkeövningar, ta min promenad och i samband med det handla. När jag kommer hem blir det en dusch, lite plugg och sen hoppas jag på att T vill följa med mig in till stan ikväll då det tydligen är något som kallas för Tomtenatten mellan 19-23 i stans stora shoppinggalleria där det varje timma kommer att vara nya eller bättre erbjudanden i alla butiker. Jag tyckte det lät jättemysigt när M berättade att hon skulle dit med sin sambo. Frågan är dock hur sugen T kommer vara på att gå i affärer ikväll med tanke på att han kommer vara i skolan fram till kl 19....

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: