Hakuna Matata

2008-12-09
22:01:29

Finaste låten just nu... /S
Jag älskar låten True colours i de flesta versioner men jag måste säga att Ane Bruns version är helt underbart fin....


Ane Brun - True colours

Just nu sitter jag och tittar på filmen One True Thing:Amerikanskt drama från 1998. Ellen Gulden har vigt sitt liv åt sin framgångsrika journalistkarriär. Men när hon får veta att henne mamma, Kate, är döende i cancer ändras hennes liv för alltid. Ellens pappa pressar henne att flytta hem och offra sitt eget liv för mammans skull. Kommunkationen med mamman går dock inte smärtfritt. Väl hemma förändras Ellens attityd när hon inser att detta förmodligen är deras sista Thanksgiving och jul tillsammans. Men spänningar uppstår när en djupt begraven familjehemlighet ser dagens ljus.

Hittills så tycker jag den har varit bra, men jag måste säga att jag tycker det är väldigt jobbigt att titta på filmer med människor som är svårt sjuka i cancer. Jag tycker det är en så skrämmande sjukdom då den verkar drabba var och varannan människa. Man tor ju på något vis att ens egen familj är odödlig men är det något jag verkligen fruktar ska hända någon i min närhet så är det att de ska drabbas av just cancer...

Nu ska jag återgå till filmen...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: