Hakuna Matata

2008-12-03
22:24:13

Beslutsångest!! /S
Som säkert många andra gör som närmar sig sin examen så är jag inne och tittar runt på arbetsförmedlingen och kollar in lediga jobb som är aktuella för någon med min utblildning och jag måste ju säga att min beslutsångest över var jag ska bo efter min examen bara blir värre när man ser att det finns en hel del förskollärarjobb att söka i Linköping och samma sak för Norrköping + att det finns några lärarjobb, medan det i Karlstad finns ett eller kanske två som är aktuella för mig. Å andra sidan så kanske man kan få gå som springvikarie och få en del sånt som ändå gör att jag får in en fot på den ort där jag EGENTLIGEN vill bo och jobba?
Nu vet man ju inte alls hur det ser ut när det väl är dags att börja söka jobb men tänk om det kommer se likadant ut?
Men om det ser likadant ut måste jag väl vara dum som flyttar tillbaka till Karlstad? Kanske ska man ge det en chans ett halvår eller något här i Linköping, men problemet kvarstår ju dock att jag inte kommer ha någon inkomst som jag kan betala hyra och mat med och det är inte direkt så att jag är tillsammans med en höginkomstagare, han har ju samma inkomst som mig vilket är ynka 2500kr/ mån vilket precis täcker månadens utgifter för hans del....

Som sagt... enorm beslutsångest!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: