Hakuna Matata

2008-08-26
08:43:56

Matematikern visar sig /L
Godmorgon. Ännu en dag i skolan. Igår var det kursintro, det stod på schemat 9-14, äsch tänkte jag de går vi aldrig till. Jo tjenare jag slutade 14.05. Här spar vi inte på krutet. Kurs i matematik... det gör ont i mig att ens tänka tanken. Å andra sidan känner jag att jag verkligen behöver få plugga matte och inte bara få didaktik (vilket vi även får). Vi fick fylla i ett formulär (anonymt) om hur vi själva kände att vi låg konskapsmässigt, mitt svar blev övergripande "mycket osäker". Seriöst, kan du undervisa tre olika sätt att räkna ut 86+53? Eheh?

De stackars pengar jag fått rinner iväg och jag är redan pank! Hur ska denna månad gå?

Böcker 1300 kr
Kompendie 100 kr
Boda borg 100 kr + bensin
Kåravgift 250 kr
Busskort (1000 kr?)

Usch och fy. Det kostar att utbilda sig! Tack goda gud för CSN.

Ha det bra i regnet!
Kram

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: