Hakuna Matata

2008-08-30
16:40:29

Lördag /S
Halloj på er!
Haft en bra dag?
Själv har jag haft en skön dag, sov hela natten och vaknade inte förrän kl. var tio över 11 vilket nästan är lite rekord för mig. Hade dock gärna vaknat lite tidigare men... Väl uppe så hoppade jag i mina joggingkläder och gick in till Tobias som inte riktigt vaknat till liv då han hade sagt att han kanske skulle med. Så elak som jag var så stängde jag av TVn för honom för att få honom att åtminstone kliva ur sängen då jag vet hur seg han kan vara.
Sen gav vi oss iväg och tog en runda på spåret, jag tvingade honom att följa mitt joggingschema om han ville springa med mig, han ville nämligen springa mer och gå mindre - men jag vägrade ge med mig då det fortfarande går ltie segt och det viktiga för min del är att åtminstone orka de där 5 minutrarna. Så vi sprang enligt mitt schema och spurtade på slutet. Tobias han surt nog före mig men jag lyckades ändå förbättra min tid med 40 sek vilket är ganska mycket så jag var nöjd. Så nu ska vi försöka att springa tillsammans åtminstone en dag i veckan... Jag tänkte jag skulle börja ta varvet två gånger åtminstone en gång i veckan och då kan det ju vara bra att passa på när han är med :)

Därefter cyklade vi hemåt och åt en sen och efterlängtad frukost med både ägg, macka och fil och flingor. Väldigt gott! När vi var färdigduschade båda två så åkte vi in till stan, T skulle ha träningsbyxor och jag behövde väl egentligen inget men köpte ett par nya hörsnäckor till min mp3, köpte såna där fula men praktiska saker som man liksom hänger på örat. Skönt att ha när man joggar då de vanliga snäckorna åker ur hela tiden vilket är väldigt irriterande. Sen köpte jag äntligen ett USB-minne, jag har tänkt köpa ett länge men det har aldrig blivit av.

Imorgon tror jag att jag ska ta en joggingrunda till, imorgon ska det nämligen städas här hemma och då blir man ändå dammig och äcklig så man vill duscha. Sen så vill jag passa på eftersom jag tror den kommande veckan kommer bli ganska tuff med praktiken. Lusten att jogga när man precis cyklat hem den långa vägen från praktiken (i stort sett bara uppförsbackar!) kommer nog inte direkt att infinna sig! Men mitt mål är ju tre joggingpass i veckan så om jag bara orkar ta mig ut en dag så kanske de två andra passen får vänta till helgen.
Jag måste säga att det ska bli grymt kul och komma hem och springa spåret hemma med L, tävlingsinstinken vaknar liksom lite till liv...
Nu ska jag bara ta det lugnt fram tills middagen ikväll som älsklingen ska laga :)

Ha en skön dag!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: