Hakuna Matata

2008-08-17
19:11:15

Back in Linkan /S
Ja då var man tillbaka i Linköping precis som L redan informerat er om. Vi (mamma, pappa och lilla jag) var framme i Linköping vid lunchtid igår och överst på vår lista stod fika med macka då jag var superhungrig. Nr 2 på listan var att installera den Tv vi lånat av min syster tills vidare då min Tv lagt av. Efter att det var ordnat blev det en runda i Tornby (som vanligt) där det handlades en massa mat och kollades på cyklar på Biltema åt älskingen. Då den cykel han tänkt köpa var slut så ville han inte kolla på någon mer (envis som han är). Det gick en del pengar till mat vilket aldrig är roligt men det är ändå skönt att öppna skafferi, kyl och frys och se att de är helt fyllda.
På kvällen kom jag med förslaget att vi skulle gå och se Mamma Mia! på bio men vi var tyvärr lite sent ute då det bara fanns platser allra längst fram kvar, vilket inte lockade direkt. Så istället blev det supergod gorgonzolapasta med kycklingfilé till middag, därefter kolla vi in Madonnadokumentären på 5:an innan vi kollade på filmen  The Counterfeiters (Die Fälscher).

Drama/thriller från 2007 av Stefan Ruzowitzky med Karl Markovics, August Diehl, Devid Striesow m fl.

Salomon Sorowitsch är en judisk konstnär som för att rädda sitt eget liv samarbetar med nazisterna i en plan att förstöra de allierades ekonomi genom att infiltrera falska pengar och samtidigt fylla sina egna kassakistor med amerikanska dollar och engelska pund. Filmens manus är baserat på Adolf Burgers memoarer. Burger var gruppens ljustrycksexpert som ansvarade för kopiering av sedlarna.


Jag tyckte att filmen var lite seg och händelselös men den var ändå intressant. Efter filmen var vi alla ganska trötta så vi gick och lade oss. Det var faktiskt riktigt skönt att få somna i sin egen säng, med sin egna kudde och framför allt att få somna bredvid T. Vi har ju bott ihop större delen av sommaren men det var skönt att få sova bredvid honom i VÅRT hem...
Idag sov vi ganska länge, i alla fall om man har i åtanke att mina föräldrar sov här inatt, och min pappa vaknar alltid supertidigt. Men imorse sov vi i alla fall till halv 10 och sen blev det frukost innan vi åkte ut till Tornby (igen, jag vet) denna gång var det dels för att T skulle kolla in de andra cyklarna på Biltema(efter lite tjat från mig) och för att jag och mamma ville kolla in Ikea sedan nya katalogen kommit ut, och kära pappa ville till Jula. Så medan jag och mamam kollade in Ikea gick de till Jula. Jag kan inte påstå att jag hittade så mycket nyheter men det kanske berodde på att vi inte kolla så noga heller. Därefter sprang vi in på ICA maxi och handlade ännu lite mera mat. Sist så sprang T in på Biltema och köpte en cykel som efter lite slit nu står monterad i vår hall.
Mamma och pappa lämnade oss vid halv fyra och sedan dess har jag sprungit runt och plockat här hemma så att det är gjort, nu ska vi snart se på Sex and the City-filmen. Jag har ju redan sett den en gång men jag tror att det kan vara bra att se den igen då jag redan glömt typ halva filmen.

Imorgon väntar första dagen på ht -08 och jag kan inte påstå att jag ser fram emot det, inte ens tanken på att det faktiskt är sista året får mig att se fram emot det... Men det kanske blir bättre bara man väl kommer igång, det är nog mest tanken på det hårda arbetet som tar emot!

Nu ska jag sluta skriva då jag själv tycker att långa inlägg är jobbiga att läsa, och för det andra så har jag väl egentligen inte så mycket mer att tillägga förutom att önska er en trevlig kväll :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: