Hakuna Matata

2008-04-09
18:25:06

Värsta grejen /L
Jag har ju världens mest händelserika liv. Enligt igen.
Men igår serni! Då hände det grejer som jag glömde skriva om. Nu är ni nyfikna va? Besvikelsen kommer snart.

Vi (mami och jag) var ute i skogen med knatte, fnatte och tjatte. Åsa sprang lös och försvann bort. När jag hittade henne stod hon lutad och väldigt nyfiken över något. Då hörde jag ett jäkla fräsande. Lite längre fram såg jag att det var en orm som låg där. Åsa såg självklart ut att vilja lek-äta ormen så jag försökte på bästa möjliga sätt få henne därifrån. Efter en undersökning av Åsas kropp konstaterade jag att hon inte blivit biten i alla fall. Mamma plockade sedan bort ormen med en pinne, som för övrigt var en huggorm (Sveriges enda giftiga orm). Äckligt värre.

Ormar, hajar och vatten. Det är mina stora fobier. När vi stötte på en orm med Cero skrek jag som en galning och sprang för mitt liv (min vanliga reaktion) men igår intog jag faktiskt matte/mamma rollen och lyckades samla mig. Jag stod givetvis så långt bort jag kunde medan mamma tog bort ormen men ändå. Ett framsteg.


Kommentarer:
#1: S

Euw... fy fasen, jag hade blivit livrädd! Jag trodde de kräken kanske höll sig borta en liten stund till :(

2008-04-09 @ 18:31:50
#2: morsansa

ha ha ha ni är bara för söta...

2008-04-09 @ 20:06:27
#3: evelina

tack för länken!

huuu vilken äcklig bild! fast spindlar är min största fobi =)

2008-04-09 @ 21:33:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: