Hakuna Matata

2008-04-27
03:52:10

I2, kortspel och lite till /L
Nu ska jag försöka dra igenom min dag. Den började egentligen natten till lördag när jag inte kunde somna. Klockan hann nog slå 05.00 innan mina ögon slockade. 09.30 ringde väckarklockan och det var dags att gå upp. Jag var hundvakt och trots mina mycket sena hundpromenader så hade Bissi pissat inomhus. Något som jag nu börjar (tyvärr) bli van vid. Till min lycka hade hon åtminstonde kissat ner filten och inte mina mattor. Vi hämtade upp A och drog till Plantagen, som förövrigt är ombyggt. I alla fall fanns där en figur de kallar Busfrö någonting. En jättestor figur i form av en blomma. Jag gillar inte när jag inte kan se vem som döljer sig, jag får alltid ett visst behag av jultomtar, masker, clowner och andra. Så jag höll mig på avstånd.

Det blev ett besök i skogen innan vi for vidare till den årliga I2 marten (I2 är ett ställe och marten = marknad). Det var de klassiska stånden med munkar, strumpor och indianliknande prylar. Inget nytt direkt men det är ändå skönt att gå dit. Känna dofterna och kolla. Jag fick en liten grod-berlock som jag ska försöka hitta någon fin kedja till. Vi stannade inte speciellt länge utan drog hem till A, satt i solen, spelade kort och fikade. Dagen avslutades med en mycket god pizza.

Efter maten kände jag mig konstig. Det värkte överallt och jag mådde illa. Det första jag gjorde när jag kom hem var att lägga mig ner och somna. Eftersom jag sa till J att jag inte mådde bra lät han mig sova. Jag vaknade 22.30. Så nu ligger jag här, mår fortfarande inge vidare men är pigg. Suck och stön.

Kramar!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: