Hakuna Matata

2008-04-27
13:30:55

Dansar med vargar /L
Igår satte jag i DVD:n Dansar med vargar (Dances with wolves) med Kevin Costner. Mamma hade köpt den för ett bra tag sedan och jag kom inte ihåg om jag sett den. Men nu har jag det! För er som inte vet har filmen vunnit 7 Oscars, vilket gör att jag ställer rätt höga krav. Nu kan jag säga att den är värd alla priser den kan få. Filmen handlar om officeren Dunbar (Costner) som efter ett stort fältslag under amerikanska inbördeskriget åker till en utpost i Dakota. Där lever han ensam med sin häst och en dag dyker en varg upp. Han möter även siouxstammen och allt eftersom blir han mer och mer accepterad av dem. De ger honom även namnet "Dansar med vargar". Allt eftersom tiden går tvingas till slut Dunbar välja sida, vita eller rödskinn.

Det här är en riktigt bra film men underbara miljöbilder. Men som i majoriteten i alla Oscarsvinnande filmer måste någon dö. Självklart den som gör mest ont i hjärtat hos publiken. Ja, jag grät och var helt förstörd. Jag borde inte se denna typ av film, eftersom det aldrig kan bli ett lyckligt slut. Så om du är extremt känslig så borde du inte se filmen men jag kan lugnt säga att den är värd de 173 minuterna den tog.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: