Hakuna Matata

2008-04-07
19:42:59

Att använda posten /L
Det är väl ingen nyhet att posten tvingats göra nedskärningar, postkontor har lagts ner och ett tag hade jag svårt att veta vart jag skulle gå för att skicka brev eller paket. Idag skulle jag skicka ett kuvert till min kära syster i Norge som fyller år på onsdag. I kuvertet som var för typ ett A4 format la jag ett födelsedagskort och två klistermärkeshäften som en liten present. Detta har inte kostat mycket cirka 60 kronor. När det var dags att betala efter att kassörskan vägt det gick summan för frimärkena på 70 kronor. Jäsingen vad dyrt det är! Inte undra på att folk allt sällan använder sig av posten. Jag kan förstå att det är dyrt eftersom människor inte använder sig av posten lika mycket längre pga Internet men mitt lilla brev som säkert inte vägde mer än några gram kostade ju skjortan. Det blev alltså dyrare att skicka det än själva presenten. När jag skickade iväg min sommarjobbsansökan (visserligen till Norge) så kostade det 20 kronor. Det är inte undra på att posten förlorar kunder, man blir ju ruinerad. Tackar vet jag mail.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: