Hakuna Matata

2007-09-20
14:07:29

Volontärarbete...? /S
Mitt pluggande går verkligen INTE bra och det har det inte gjort sen jag började den här terminen... Det är inte det att jag tycker att det är tråkigt direkt, det är bara det att jag inte har.... jag vet inte... svårt att förklara... känner mig inte direkt skoltrött som förra terminen utan snarare känner jag bara att jag vill göra något nytt... har suttit i skolbänken 14 år i rad och är inne på mitt 15:e och jag känner bara att jag skulle vilja göra något annat för en tid. Precis i början av den här terminen såg jag en annons där man letade volontärer för arbete i Indien och Afrika, och jag blev verkligen intresserad, men samtidigt är jag mitt i min utbildning och jag vill ju inte lämna Tobias...

Men som sagt... tanken finns där nu, en längtan efter att få göra något annat för en kortare period....Det finns t.ex. flera volontärsjobb på barnhem och förskolor....
 
Jag hittade en sida där det fanns volontäsjobb som bara gällde några veckors tid, lät riktigt intressant.
http://www.liveandlearntravels.com/

Ännu roligare skulle det vara att åka tillsammans med någon men nu är det ju så att alla jag känner är precis som mig själv, mitt inne i sin utbildning. Och den enda person som jag verkligen skulle kunna tänka mig att hon skulle kunna tänka sig att följa med är Sofia och hon har ju liksom redan haft sitt äventyr med Thailandsresan och jobb därefter. Hon har redan haft sitt break från skolan...Kanske är det hon som fått mig att börja tänka i de banorna?

För den som är intresserad, och har möjlighet så finns den här sidan med olika volontärsarbeten;
http://www.syoguiden.com/volontar/

Men men... som mitt liv ser ut nu så är det jg ju fortfarande mitt i min utbildning så det kanske är lika bra att försöka sätta sig med böckerna nu...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: