Hakuna Matata

2007-09-17
11:58:18

Sorgligt men irriterande! /S
Idag skulle jag ha haft två föreläsningar. Jag ger mig ut i det stormiga vädret och hinner fram till föreläsningen i god tid. In kommer kursansvarig och berättar att dagens föreläsningar är inställda då föreläsarens mamma dog inatt. Jag tycker självklart jättesynd om honom men samtidigt blir jag irriterad över att jag hade kunnat stanna i Karlstad ända fram tills på tisdag om jag vetat det. Men självklart är det inte särskilt synd om mig.

Då tycker jag nog mer synd om mig själv då jag idag också fick veta att den ena boken på litteraturlistan kommer att plockas ur kursen och alltså inte användas. Nu är det ju så att jag alltid beställer alla mina böcker till en kurs på en och samma ågng och har alltså redan betalat 135kr och redan fått denna bok hemskickad!!! Inte nog med att jag redan betalat och fått den utan den boken måste ju ersättas av andra texter så nu måste jag köpa ett kompendium för 70kr och en annan bok för 176kr. och det som stör mig ÄNNU mer är att den boken för 176kr hade jag när jag konfirmerades men jag tror att jag förmodligen slängt den någon gång under de år som hunnit passera så jag kommer förmodligen att få köpa den ändå!!!!

Så idag är jag alltså helt ledig, och samma sak gäller imorn. Tyvärr är jag inte alls på plugghumör idag då jag av någon anledning är väldigt trött.

För att sammanfatta dagarna i Karlstad kort...

Torsdag: Kom hem på torsdag kväll och tog en sen kvällsfika med mamma.
Fredag:På fredagen åkte vi ut till Karlstads nya stolthet, IKEA. Ingen shopping men det var ändå kul att se sen fick man ju lite inspiration. Därefter blev det en snabbrunda ute på Bergviks köpcenter innan vi åkte hem och åt lunch. Därefter åkte jag ner och mötte upp syster och Leyah på stan där jag köpte tyg till min tygtavla. Fredag kväll var jag som sagt hem till Linda och kollade på film.
Lördag: Började dagen med att duscha kära vovven, därefter mig själv för att sedan bli hämtad av familjen Karlsson. Vi skulle ut och titta på den nya sommarstugan. Den var jättefin verkligen!!! Dick är redan inbjuden att komma och bada nästa sommar då det var väldigt Dickvänligt då det var väldigt långgrunt + i en vik vilket innebär små vågor :) Tyvärr inga bilder då jag glömde kamerna i Linkan men det lär väl komma längre fram under andra besök. Stugan var inte jättestor men det var 3 sovrum, vardagsrum, kök, inglasad veranda och en gäststuga. Jag och Tobias har blivit erbjudna ett rum i stugan att sova i vintertid och lillstugan att nyttja sommartid :D
Lördag kväll såg vi premiären av de nya Svensson, Svensson-avsnitten... Jag tycker de var precis lika roliga som de var när man var liten och såg dem! Så det kommer jag definitivt fortsätta titta på. Sen var planen att vi skulle se på film hos syrran men de hade hyrt en film vi redan sett och därför hamnade vi hos Linda.
Söndag: Gjordes inte mycket. Mina systrar kom hem och hälsade på + Leyah. Leyah hade växt mycket och har nu lärt sig att själv vända sig från rygg till mage! Vi genomförde projekt tygtavla med succéresultat! Min tanke om att häfta fast tyget i cellplasten fungerade dock inte då det var för mjukt, istället använde vi dubbelhäftande tejp, men det gick bra det med! Allt som allt kostade tavlan 80kr att göra så jag är supernöjd, längtar efter att få hänga upp den på väggen i nya lyan, och det i komnination med den röda matta jag vill ha ifrån IKEA. Här är tyget jag köpte, men min tavla är avlång ----->
 <------ den här skulle nog vara HELLUM Mattasnygg till din soffa Linda! (Båda tygerna är från Åhlens)

Och här är mattan jag vill ha! Tror den kommer bli jättefin till
min nya tavla och till den vita soffan. Tobias är dock inte lika sugen så vi får väl se om det blir någon matta eller ej...

Sen har vi även siktat in oss på att köpa ett vitrinskåp (BILLY från Ikea), men förhoppningsvis kommer vi hem med både mattan och skåpet :pBILLY/ BILLY BYOM Bokhylla med glasdörr







Det sammanlagda priset för matte och vitrinskåpet skulle i så fall bli 1550kr.

Nej nu ska jag gå och handla lite smått och liiiiiiiite gott :p  Ha det fint!!

Ps. Giggi, din katt är ju bara för gooo!!! Ds.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: