Hakuna Matata

2007-09-24
23:38:41

Porr eller konst?

 

 

 

Dessa bilder är några av Andres Serrano fotografier utställda på Kulturen i Lund.
Utställningen heter "A history of sex" - passande?
Ja, de är minst sagt extrema. Är det konst eller porr?
Personligen tycker jag att folk får göra vad fan de vill inom sina egna dörrar men jag tycker ju inte att de är så passande att ställa ut dessa bilder på ett ställe där ingen åldersgräns finns. Barn är alltså tillåtna att se de här.
Jag menar att för mig är det inte normalt att ha sex med ett djur - jag tycker det är i samma klass som pedofili och jag gillar inte att han förskönar den bilden.
Jag vet inte om jag är trångsynt men jag klassar vissa av de här bilderna som porr och jag tycker absolut inte att de är passande i en barnvänlig miljö. Vilka men kommer inte de barnen få? Jag tror att jag själv fick några precis.
Håller ni med eller inte?
///Linda


Kommentar:
#1: Manny

Couldn't agree more... inte särskilt mysiga

2007-09-25 @ 08:50:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: