Hakuna Matata

2007-09-16
11:38:36

Liftarens guide till galaxen /L
image743
Igår fick jag även (äntligen) sett "Liftarens guide till galaxen". Sandra ringde och frågade om hon och Tobbe kunde komma förbi för lite filmkväll. Jason hade ju dissat mig totalt genom att planera att se flera matcher i någon form av sport på Viasat. Ja, inte så kul för min del så jag var bara glad över att få sällskap, dessutom gjorde det att jag var tvungen att dammsuga vilket jag hade väntat med lite för länge... jag hatar min dammsugare. Den är väldigt speciell och nu ska jag satsa på att införskaffa en ny så fort som möjligt. I alla fall så hade den här filmen en väldigt speciell handling (jag är medveten om min upprepning och brist på ord). Den handlar om jordbon Arthur som en morgon får veta att sin bästa kompis är en utomjording och dessutom blir hela planeten Jorden utplånad. De båda liftar då med ett förbipasserande rymdskepp. Det är så mycket att jag inte ens kan ge mig på att förklara handlingen. Samtidigt som jag hade lite svårt för att hänga med och Tobias fick agera "tolk" så tyckte jag att den var helt okej. Jag kan till och med tänka mig se en uppföljare. Jag har inte läst böckerna men Tobbe sa att de var bättre än filmen. En okej familjeunderhållning men försök verkligen hänga med ifrån början.


Kommentarer:
#1: Catherne

Du frågade om en låt på min sida! såg det nu!
Artisten Heter Sarah MacLachlan och låten heter Angel :)

2007-09-16 @ 12:06:02
#2: Linda

Om du får hem den måste du skicka den till mig.Jag hittade den inte...

2007-09-17 @ 00:50:47
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: