Hakuna Matata

2007-09-23
20:43:08

Hur är du som förälder? /L
Jag gjorde precis aftonbladets föräldertest.
Det visade sig att jag är "Coola föräldern"

"Det löser sig" är mottot.

Är du avsvimmad? Hög? Febrig? Nejdå, det är bara en mycket avspänd förälder som ligger utslängd på bänken i lekparken.

Den coola föräldern rycker lätt på axlarna medan barnen sliter i varandras hår, river ut innehållet ur skafferiet leker affär med mormors juveler. Äsch, ingen fara på taket, det där löser sig säkert av sig själv, är ditt motto. Blir du bjuden på musikfestival är det inga som helst problem. Du packar bara ner lite saft och kex i vagnen och rullar dit med ungarna i släptåg. Barnen ska inte få hindra dig att se ditt favoritband - du hindrar inte barnen från att smula sönder alla kexen och pilla in smulorna i högtalarsystemet. För i den här familjen är vi softa mot varann.

Läser: Något som inte handlar om föräldraskap.

Pratar dig varm för: Att våga resa till Burma med barnen.

Skulle aldrig: Flytta till radhus bara för att det är barnvänligt.

Vem är du?
http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article807409.ab



Gjorde testet igen och fick nu "Präktiga föräldern". Hmm...lite skillnad.

Kommentar:
#1: mamma

sorry, men det blev jag med... *asg*
stämmer det på mig?
kram

2007-09-24 @ 01:12:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: