Hakuna Matata

2007-09-30
14:03:44

Gå, gå och gå.../S
Börjar bli riktigt trött på att vara utan cykel nu! Idag har jag varit barnvakt åt A och S, och eftersom jag inte har någon cykel och Tobias cykel har en trasig sadel så tvingades jag att gå dit (ca 3-3,5km) hade dock tur då det bara duggregnade lite och det blåste jättelite. Väl framme fick jag själv välja om jag skulle va ute eller inne med barnen. Jag valde att vara ute då de oftast leker mer självständigt ute. Så vi gick till den närmaste lekplatsen och var där en stund. Sedan gick vi till en större lekplats, ca 1-1,5km bort. Där var vi någon timma, en timma då båda barnen lyckades ramla två gånger var och gråta en skvätt men annars var de faktiskt på ovanligt bra humör.
När klockan närmade sig 13 var det dags att gå hem med dem så vi gick tillbaka. När jag väl lämnat dem var det bara att vända och gå hem igen... så det känns lite som att jag gått i ungefär 2,5 timma i sträck nu!! Hade ändå tur då det ösregnar ute nu.... hade den skuren kommit när jag gick hade jag blivit riktigt deppig...

Nu ska jag gå ner i tvättstugan och sen ska jag ta en dusch... en typiskt söndag känns det som med tvätt,regn och plugg...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: