Hakuna Matata

2007-09-07
11:29:36

Finally friday /S

eller ja... äntligen och äntligen kanske är och ta i med tanke på att jag inte har haft några lektioner de två senaste dagarna, men det är ändå något särskilt och va ledig på en helg. Om inte för att min goding till sambo faktiskt också är ledig så man kan hitta på något tillsammans.

Idag ska jag dock ägna en del av dagen åt att städa vår lilla lägenhet som är i STORT behov av en städning - det är 2 veckor sedan vi städade nu. Imorse på väg till skolan kalla Tobbe mig för sin lilla lortgris - smeknamn som jag tyvärr numera kan identifiera mig med då jag har blivit otroligt lat vad gäller städningen. Hans tidigare smeknamn på mig var städfascisten så det säger väl en hel del om mitt förfall :p

Förutom det ska det fixas middag till myskvällen och idag blir det Nasi goreng med resterna av min kladdkaka som jag bakade igår.

Jag har som vanligt inga storslagna planer för helgen. Tobias har dugga nästa vecka så han ska plugga i stort sett hela helgen - så jag ska väl försöka göra det samma. Utöver det så ska jag som tidigare nämnt vara barnvakt imorgon förmiddag - till min stora förskräckelse så hörde jag det pratas om REGN imorgon när jag ska gå dit och hem!! Sen ska vi förhoppningsvis ÄNTLIGEN få se vår nya lägenhet - det var i alla fall vad som preliminärt bestämdes förra helgen men vi ska ringa till hyresgästen idag igen för att verkligen bekräfta det. Det känns lite jobbigt det här med lägenheten för jag har börjat ångrat mig gällande att bo på bottenplan, det beror nog mest på att jag nu sett hur uteplatsen såg ut, dvs utan buskar så man har direkt insyn. Men om jag sa till Tobias så är det väl en vanesak så det kommer säkert kännas mycket bättre bara man flyttat in. Eller som Tobias sa så får man väl flytta igen om man verkligen skulle vantrivas... det bör jag kanske inte nämna för min stackars pappa som redan tycker att jag flyttat tillräckligt. Men nu har ju TObias lärt känna folk med bil så man kanske kan fjäska in sig hos om det skulle krisa :p
Men nu ska vi inte vara negativa - kommer säkert stortrivas i vår nya lägenhet :9

Det är ingen mer som arit här och tittat på den här lägenheten förutom den där ena killen. Det förvånar mig faktiskt lite med tanke på hur många det var som lämnade intresseanmälan. Det här innebär ju att vi förmodligen kommer få dras med en dubbelhyra trots allt :(

Nej nu ska jag ta tag i städningen - kanske ska man vara den där snälla flickvännen och även städa det som T egentligen ska göra...

PS. Har ny en grymt skön spellista på datorn med The Ark, Sahara Hotnight, Oh Laura, Marit Bergman, Lars Winnerbäck, Timo Räisänen... Perfect, perfect... just nu älskar jag Uriel -The Ark... lyssnar på den hela tiden :p Ds.

Ha så kul på Liseberg, See U soon...!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: