Hakuna Matata

2007-10-08
14:50:44

So much to do... /S
...and so little time...!!

Imorse hade vi vår första föreläsning inom ämnet globalisering. Hade inte hunnit läsa boken då jag som sagt flyttat hela helgen men läste i alla fall det första kapitlet imorse.
Tydligen så ska vi ha tre seminarier som alla ska förberedas i våra grupper - själv känner jag mig stressad över tentan och skulle vilja skippa de uppgifterna då de inte är obligatoriska - men då min grupp vill göra dem så känner jag mig lite tvingad till att vara en del av det... Sedan pratade den ena i min grupp om att hon nästintill siktar på omtenta då allt känns för övermäktigt just nu och det känns som en omöjlig uppgift att klara tentan du vi har fullt upp den sista tiden fram till tentan. Då hon är fruktansvärt ambitiös och verkligen lägger ner sig i skolan så känner jag mig oerhört stressad jag med - tyvärr påverkar den stressen mig på så vis att jag har svårt att ta tag i saker och ting...! Men jag ska försöka verkligen - har verkligen inte tid med en omtenta - speciellt inte på den här då den är så himla stor och behandlar 6 helt skilda områden.

Jag har inte pluggat något sen jag kom hem efter föreläsningen men ska försöka att plugga en hel del sen. Candy är här idag men så fort hans ägare hämtat honom ska vi städa ur den gamla lägenheten... känns inte som att det bör ta alltför lång tid...

Har förresten fått mail ifrån en hundägare som eventuellt vill ha min hjälp med sin hund Simba- fast hon skulle prova en annan först som dock hade två egna hundar - vilket hon trodde kunde bli ett problem - så nu gäller det att hålla tummarna. Jag ska i alla fall ha Candy även på onsdag så det blir liiiiiiiiiiiite pengar denna månad :p


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: