Hakuna Matata

2007-10-16
15:10:48

Simba-rapport! /S
Lovade ju er en rapport om hur dagen varit med Simba, min första dag med min nya daghund.
Dagen är ju inte över ännu men hittills har det gått väldigt bra - hon varnade för att han var hanhundsilsk men under vår promenad förut så mötte vi fem hundar utan att han reagerade mer än att glo på dem! Här hemma sover han bara men ser till att ligga i något av de rum vi befinner oss i. Känns skönt att det gått så bra!
Det enda jobbiga är att han drar så i kopplet men det gick bättre och bättre under promenaden - hon talade om att hon inte tränat honom så bra på att gå i koppel så jag visste ju om det redan innan. Men idag tränade vi på att han inte fick gå före mig och som sagt mot slutet gick det riktigt bra - men min vänsterhand var riktigt öm efter allt dragande i kopplet, har till och med en liiiiten blåsa på långfingret. Men förhoppningsvis är han lättlärd och vi ska slippa det under våra dagar tillsammans i fortsättningen!

Här kommer lite bilder på min nya kompis!

image813


image814

kanske inte det utseende som tilltalar mig mest - men hans öron är ju för söta!!

Kommentar:
#1: Linda

Han kan verkligen se lika ledsen ut som Dick.

2007-10-16 @ 15:16:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: