Hakuna Matata

2007-10-14
18:45:08

Mötet med Simba! /S
Nu har jag träffat Simba och hans ägare, vi tog en liten promenad tillsammans och hans mycket pratglada matte berättade om Simba. I utseendet så såg han mycket ut som en schäfer fast med liggande öron, men han har faktiskt 5 raser i sig. Han skällde en del på saker som kunde se lite läskiga ut såsom plastpåsar i gräset och liknande men även på handikappade, svarta människor och muskulösa killar... något som kanske var lite mer pinsamt beteende! Men han verkade ändå väldigt trevlig! Efter promenade följde de med in en stund och han slappnade av direkt så det blir nog inga större problem. Jag ska ha honom på tisdag mellan 12.00 och 16.30. Lite kortare dag så vi får bekanta oss med varandra - sedan om allt går bra och vi trivs så ska jag väl ha honom mer. Vi diskuerade aldrig ersättningen utan tar det när vi vet om det kommer funka eller ej.
Matten var väldigt trevlig och verkade "normal" i sitt tänkande  - hon verkade ha samma tankar om hunduppfostran som mig ungefär - dock hade hon inte riktigt fostrat honom i koppel för han drog en hel del men hon skulle ta med en sele som tydligen rådde bot på den biten.

Nej nu ska jag titta på TV och förhoppningsvis få energi nog att läsa de där 80 sidorna inför morgondagen...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: