Hakuna Matata

2007-10-15
19:51:37

Min dag /L
Idag var det skoldags igen. Vi började med att redovisa VFU uppgifterna i studiegrupperna. Lugnt och skönt men kändes väl inte särskilt allvarsamt. Kändes rätt meningslöst faktiskt.
På lunch gick jag med några skolbrudar ut och gick. Härligt väder bland alla färgglada träd. Var så skönt att få frisk luft innan föreläsningen. Föreläsningen var riktigt bra och intressant. Den handlade om Kulturmöten och vi fick en inlevelse i hur det är att komma som invandrare till ett nytt land. Riktigt bra gjort av föreläsaren Kjell Kampe. Han klädda ut sig till en invånare av ett påhittat land och agerade först en kurator som lärt sig svenska och som skulle berätta hur man som invandrare kunde bli bemött i det nya landet. Därefter var han en lärare som inte kunde svenska och som skulle försöka lära oss det nya språket. Jag tycker verkligen synd om invandrare som kommer hit och får uppleva allt det här. Det var så jäkla svårt och alla tappade lusten för att lära sig efter 10 minuter av försök. Det kändes helt jäkla omöjligt.
Därefter var jag ful och skolkade. Jag och Helena drog hem till mig för att plugga. Vi kom bra igång med seminarieuppgiften och det var bra tyckte jag att få lite diskussion kring det. Nu vet jag vad jag ska skriva imorgon plus att jag skrivit en del redan.
Jag besökte morsan efteråt och vi klippte Diva. Hon är som en ål och lyckades efter många om och men se rätt så okej ut. Det växer ut igen. =)

Puss och kram
Linda


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: